کوکو سیب زمینی شکم پر

خیلی جالب بود من حدود 10 -9 سال پیش این غذا رو درست کردم به آقای همسری هم گفتم این سمبوسه سیب زمینی آخه به جای خمیر نون از سیب زمینی پخته استفاده کرده بودم اما داشتم تو اینترنت دور میزدم

شف طیبه

چه غذای خوشگلی

پات چاپ

اِ اینکه سمبوسه اختراعیه

نگو این غذای بینوا سالها اسم داشته و ما بیخبرانیم

 مواد لازم برای این غذای لذیذ

سیب زمینی 4 عدد

تخم مرغ 1 عدد

گوشت چرخکرده 100 گرم

جعفری به میزان دلخواه

رب 1 قاشق غذا خوری

زرشک 1 قاشق غذاخوری

دارچین 1 قاشق غذاخوری

زرد چوبه 1 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد


خب بریم سر گاز

اول فرو روی 210 درجه روشن می کنیم سیب زمینی های شسته شده را داخل فویل پیچیده و به مدت 1 ساعت در فر میگذاریم تا بپزه البته میتونید بخار پز یا آبپز هم بکنید ولی خب یکم آبکی میشه

بعد پیاز و ریز کرده و سرخ می کنیم زردچوبه را اضافه می کنیم بعد هم گوشت چرخکرده را

وقتی گوشت کمی تفت خورد رب دارچین زرشک خیس خورده و جعفری را سریع تاب می دیم و زیر گازو خاموش می کنیم.

سیب زمین های پخته را رنده می کنیم کمی ورز میدیم و با یک تخم مرغ و کمی آرد سوخاری دوباره ورز می دیم

بعد به اندازه یه نارنگی از مواد برمی داریم و کف دست پهن میکنیم از مواد میانی یه قاشق داخلش میریزیم و سعی می کنیم از سیب زمینی موجود روی مواد میانی بکشیم

اینم نتیجه

در روغن فراوان و داغ سرخش می کنیم کامل دو طرفش سرخ بشه

بفرمائید نوش جان

نظرات 1 + ارسال نظر
نغمه سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:06 ق.ظ

یه سوال؟ من یه بار اومدم این غذا رو درست کنم اما سیب زمینیش به دستم میچسبید اصلا نمیتونستم گرد کنم و لایه بعدی سیب زمینی رو بذارم روش!! به نظرت مشکل کجا بوده؟:(

بعضی وقتها جنس سیب زمینی طوریه که چسبناکه میتونی توش آرد سوخاری بریزی و کف دستتو هم آردی کنی
بهتره به جای رنده کردن سیب زمینی رو له کنی این کار کمک میکنه کمتر حالت چسبناکی داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد